Riktlinjer för material
Målet med dessa riktlinjer är att det ska vara tydligt vad ni som lag kan förvänta er att laget ska få tillgång till av föreningen. Riktlinjerna är också till för att få kontroll över en stor utgiftspost för föreningen. Det är föreningen som äger allt material som delas ut och köps in av föreningen och inte det enskilda laget i föreningen.
Inventering, beställning och materialpott:
Varje enskilt lag inventerar sitt material och utifrån denna inventering kan ni sedan komplettera ert material. Kom ihåg att beställa det ni är i behov av, dvs beställ inte bara för beställandets skull. Inventeringen sker under november/december för fotbollen och april/maj för innebandyn. För att kunna kvittera ut nytt material måste inventeringen vara gjord och komplett ifylld enligt föreningens direktiv.
Varje enskilt lag i föreningen får en tilldelad materialpott till sig inför varje ny säsong. Materialpotten ska täcka kostnader för träningsutrustning, påfyllnad av er medicinväska, och eventuella ledarkläder. Materialpotten baseras på antal betalande spelare under föregående säsong och är 250 kr/betalande spelare. Tilldelad materialpott gäller enbart för det aktuella verksamhetsåret.
- För fotbollens del baseras materialpotten per betalande spelare den 31 december föregående säsong.
- För innebandyns del baseras materialpotten per betalande spelare per den 31 maj föregående säsong.
Alla materialbeställningar skickas till Sportkontoret som sedan beställer ert material från Intersport.